Update 21/03 omtrent COVID-19 Coronavirus

Onze webwinkel blijft open en bestellingen kunnen standaard geplaatst worden.

Verzendingen via transportdienst:

Gaan door, zolang Bpost en DPD operationeel blijven.

Update 25/03: Momenteel ondervinden we enorm veel problemen bij Bpost. Pakketten die 3-4 zelfs 5 dagen blijven liggen is geen uitzondering meer. Bestellingen die reeds vertrokken zijn, kunnen we helaas niets meer aan veranderen en alleen maar hopen op een snelle afhandeling. Voor nieuwe nationale bestellingen schakelen we daarom vanaf nu over op DPD. Alvast bedankt voor uw begrip.

Update 03/04: Zowel bij DPD als bij Bpost kunnen verzendingen vertragingen oplopen. Standaard versturen we opnieuw via Bpost voor België en DPD voor Nederland. Omdat we de grootste problemen bij grotere pakketten ondervinden, proberen we deze zoveel mogelijk zelf uit te leveren. Alvast bedankt voor uw begrip.

Update 20/04: Meer en meer winkels mogen terug open wat ervoor zorgt dat de overrompeling en chaos van de laatste weken op de internetwinkels afneemt. Echter is het nog steeds drukker dan gemiddeld en is er ook nog steeds een achterstand, zowel bij ons als bij DPD, Bpost, enz… We trachten zowel de achterstand als de nieuwe bestelling op een zo goed mogelijke termijn af te werken. Alvast bedankt voor uw begrip.

Update 15/05: Vanaf heden versturen we de bestellingen vooral met PostNL.

Update 26/05: De laatste 2 weken is het opnieuw drukker geworden, ook al zijn de meeste winkels open. Vermoedelijk heeft dit te maken met de veiligheidsmaatregelen en bijhorende wachttijden  bij de fysieke winkels, waardoor er opnieuw meer mensen kiezen voor online te kopen. Dit heeft uiteraard gevolgen voor het verwerken van bestellingen, mails en dergelijke. Alvast bedankt voor uw begrip.

Update 04/08: Er is momenteel een groot tekort aan onderdelen voor het maken van bepaalde kruiwagens. Ook het lakken of galvaniseren van kruiwagens heeft een achterstand opgelopen. Omdat veel productielijnen stil liggen omwille van materiaalgebrek, werd beslist het fabriek voor 2 weken te sluiten om daarna opnieuw de productielijnen te optimaliseren. Dit wil zeggen dat kruiwagens die nu niet op voorraad zijn, ook de komende 2-3 weken niet beschikbaar zullen zijn. Hierdoor kunnen we onze leverbelofte van 1 tot 10 werkdagen niet meer waarmaken. Gelieve bij een bestelling van kruiwagens telkens naar de voorraadstatus te vragen om zeker te kunnen zijn van de levertermijn. Dit is ook aan te raden bij alle betonmolens alsook alle producten van Lumag. Alvast bedankt voor uw begrip.

Update 22/11: Terrasverwarmers zijn momenteel op alle vlak een “hot item” geworden. Er is nog voorraad, maar niet meer van alle modellen. De stock is helaas niet altijd up-to-date. Voor alle zekerheid graag navraag doen naar beschikbaarheid. Levertermijn kan zelfs oplopen tot maart 2021.

Update 22/11: Tijdens de wintermaanden is er geen productie van regentonnen, dit kan gevolgen hebben voor de levertermijn. Graag informeren naar de actuele voorraad.

Update 30/11: Vertraging in het uitleveren van bestellingen omwille van de uitzonderlijke drukte. Zowel bij ons als bij de transportdiensten. Gelieve rekening te houden dat uw bestelling langer dan normaal onderweg kan zijn.

———-

Update 15/04/2021: Door tekorten van zowel staal als kunststoffen is de levertermijn van bepaalde kruiwagens opgelopen tot meer dan 2 maand. We proberen de stock op de webshop zo correct mogelijk op te volgen. Helaas is het toch mogelijk dat een product op voorraad staat, terwijl er geen stock meer beschikbaar is. Dit komt omdat we rekening houden met eigen voorraad, backorders en voorraad bij de leverancier. Dit is helaas niet altijd 100% correct bij te houden is. We verwachten lange levertermijnen tot minstens eind 2021.

Ook voor regentonnen is de vraag groter dan het aanbod. Levertermijnen van bepaalde tonnen lopen op tot +/- 5 weken.

Helaas ook op ons overige assortiment zijn enorme stockbreuken en levertermijnen onvermijdelijk momenteel. Indien een product niet beschikbaar of de levertermijn langer is dan voorzien, krijgt u van ons een bericht over de stand van zaken.

Voor 100 % zeker te zijn van de beschikbare voorraad, raden we aan contact met ons op te nemen voor meer info. Indien er toch een bestelling geplaatst en betaald werd en de levertermijn niet acceptabel is, betalen wij het volledig betaalde bedrag onmiddellijk terug.

Alvast bedankt voor uw begrip en vooral Stay Safe !

Verzendingen via eigen transport:

Gaan door, maar enkel in samenspraak met de klant en zolang de veiligheidsmaatregelen het toelaten.

Levering gaat als volgt: Geen enkel contact, besteld artikel wordt afgezet, foto genomen, geen handtekening, documenten gaan via mail.

Afhalingen:

Zijn mogelijk, maar opnieuw enkel in samenspraak met de klant en besteld via webshop of mail.

Hierbij gelden dezelfde voorwaarden als bij de levering: Geen enkel contact, besteld artikel wordt klaargezet, foto genomen, geen handtekening, documenten gaan via mail, niemand komt verder dan oprit.

Stockvoorraad:

Onze stockvoorraad is een combinatie van eigen stock + stock bij de leverancier. In normale omstandigheden werkt dit quasi perfect maar dit kan momenteel niet gegarandeerd worden. Eigen stock kan standaard uitgeleverd of afgehaald worden. Stock via de leverancier hangt af van de operationaliteit van de desbetreffende leverancier.

Indien u zeker wil zijn van de voorraad van een bepaald product, raden wij aan contact op te nemen met ons en te informeren. Dit kan via sms, telefoon, mail, enz… (0472 73 72 46 – info@prohobtools.be)

We hopen u met bovenstaande info iets meer geïnformeerd te hebben in deze onzekere tijden en passen aan waar nodig. Zorg goed voor uzelf en voor elkaar en heel veel courage in deze voor ieder van ons moeilijke periode!

Verzending

Standaard versturen wij onze pakketten met PostNL, Bpost of DPD

Grote volume artikelen worden door eigen transport afgeleverd.

Verzendkosten België

  • standaard verzending : 5.95 €
  • GRATIS verzending vanaf 50.00 €

Levertijd

Vanaf het moment dat wij betaling ontvangen hebben

  • Pakketten binnen België: 1 – 3 dagen (PostNL – Bpost)
  • Pakketten binnen België buiten formaat (kruiwagens – betonmolens – …): 1 – 10 dagen (eigen transportdienst)
  • Pakketten naar Nederland: 1 – 3 dagen (PostNL)
  • Pakketten naar Nederland buiten formaat: Op aanvraag

Levering in weekend mogelijk op aanvraag.

Weekend- of feestdagen tellen niet mee in de levertermijn.

Retourneren

Retouren dienen binnen 14 dagen te worden aangevraagd via ons contactformulier op onze website

De goederen worden in originele staat, volledig en onbeschadigd door u naar ons verzonden.

Nadat de retouraanvraag door ons is goedgekeurd kunt u een retourbon uitprinten en de artikelen met de retourbon aan ons retour zenden.

Indien u aan al deze voorwaarden voldoet zal het aankoopbedrag binnen 30 werkdagen na ontvangst van de retourzending aan u worden overgemaakt.

Garantie

Op alle consumentengoederen geldt een garantieperiode van 24 maanden op productie- en materiaalfouten vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum.
Reparaties dienen te worden aangevraagd via het contactformulier op onze website.
Het defecte artikel dient vergezeld te zijn van het oorspronkelijke aankoopbewijs.
Zorg voor een degelijke verpakking (bij voorkeur de originele verpakking) en voeg een duidelijke foutomschrijving bij.
De kosten voor de retourzending zijn voor uw eigen rekening, met uitzondering van artikelen die direct bij levering al defect blijken te zijn.

Wat valt niet onder garantie:

alle rechtstreekse of onrechtstreekse schade na de levering veroorzaakt aan het toestel (bv. door oxidatie, schokken, val, stof, vuil, vocht…), en door het toestel, alsook zijn inhoud (bv. verlies van data), vergoeding voor eventuele winstderving.

  • verbruiksgoederen, onderdelen of hulpstukken die regelmatig dienen te worden vervangen, zoals bv. batterijen, lampen, rubberen onderdelen, aandrijfriemen…
  • defecten ten gevolge van brand, waterschade, bliksem, ongevallen, natuurrampen, enz.
  • defecten veroorzaakt door opzet, nalatigheid of door een onoordeelkundige behandeling, slecht onderhoud of abnormaal gebruik of gebruik van het toestel strijdig met de voorschriften van de fabrikant.
  • schade veroorzaakt door onvoldoende bescherming bij transport van het apparaat.
  • alle schade door wijzigingen, reparaties of modificaties uitgevoerd door derden zonder toestemming van Prohobtools.